8 kirjamarkkinointivinkkiä, jotka sinun tulee tietää, jos julkaiset jatko-osan

Julkaisitpa seuraavan kirjan duologiassa, trilogiassa tai pidemmässä sarjassa, uusi jatko-osa on loistava tapa rakentaa aiempien romaanien menestystä ja samalla houkutella uusia lukijoita.

Sinulla on jo fanikunta, joka odottaa lisää, mutta sinun on kerrottava heille, että jatko-osa on tulossa. Ota nämä älykkäät kirjamarkkinointimenetelmät käyttöön varmistaaksesi, että saat mahdollisimman paljon vauhtia sarjan viimeisimpään osaan.

Lopeta edellinen kirja otteella.

Edellisen kirjan takaosa toimii arvokkaana (ja ilmaisena!) mainostilana jatko-osalle. Kun lukija saavuttaa hyvän kirjan viimeisen sivun tai kirjan, joka päättyy jännittyneeseen käänteeseen, he kaipaavat lisää. Tässä paikassa voit sisällyttää seuraavan osan ensimmäisen luvun antaaksesi katsojille kurkistuksen tulevaan. Varmista, että linkit jatko-osan ostamiseen ovat tämän otteen jälkeen ja toimivat kaikilla lukulaitteilla.

Joanna Hicksonin The Agincourt Bride -kirjan takaosassa on ote jatko-osasta The Tudor Bride ja linkkejä e-kirjan ostamiseen ennen ja jälkeen otteen.

Täältä voit etsiä lisätietoja näiden hyperlinkkien tekemisestä. Yhdistä myös tähän uuteen otsikkoon kaikkien olemassa olevien julkaisujesi takaosassa. Lukijat kertovat, mihin jatko-osasi kuuluu sarjaan ja missä järjestyksessä heidän tulee lukea ne, jos ryhmittelet sarjasi.

Julkaise ote ennen jatko-osan julkaisua.

Vaikka sinun tulisi julkaista aikaisempien kirjojen takaosa mahdollisimman pian otteen tai linkin kanssa uuteen jatko-osaan, lukijat, jotka ovat jo lukeneet vanhemmat kirjasi, eivät välttämättä huomaa tarkistettua taka-asiaa. Luo jännitystä julkaisemalla kurkistus uuden kirjan ensimmäisistä 1–3 luvusta. Linkitä lukijat URL-osoitteeseen, josta he voivat ennakkotilata uusimman julkaisun katkelman viimeisellä sivulla.

Jaa linkki sähköpostilistallesi ja sosiaalisen median seuraajille, kun olet julkaissut otteen sivustollasi. Tämä lisää tietoisuutta siitä, että julkaiset jatko-osan, ja samalla saa edellisen kirjan fanit kiinnostumaan seuraavan osan sisällöstä.

Luo brändi, joka on yhtenäinen kaikissa linkitetyissä kirjoissa.

Tämä saattaa tuntua järjettömältä, mutta johdonmukainen brändäys jatko-osassa ja sarjan aikaisemmissa osissa on ratkaisevan tärkeää, jotta asiakkaat voivat tehdä tietoisen ostopäätöksen. Lukijat ostavat todennäköisemmin lisää kirjoja, jos kansi- ja otsikotyylit ovat yhdenmukaisia.

Toinen hyödyllinen strategia on antaa sarjalle päänimi ja määritellä sen sisällä olevien niteiden järjestys – voit jopa numeroida kirjat niiden kansissa – jotta ihmiset eivät hämmentyisi seuraavaa osaa etsiessään.

Kun kansi on viimeistelty, kirja on lisätty jälleenmyyjien sivustoille, mukaan lukien kirjan nimi ja sarjan kirjojen järjestys. Tämä auttaa myös kauppasivustoja linkittämään toisiinsa liittyviä kirjoja orgaanisesti, jolloin käyttäjät voivat suositella myöhempiä kirjoja algoritmien avulla. Tuotekuvauksessa voisi mainita myös kaikki sarjan kirjat.

Mahdollisimman suuren epävarmuuden poistaminen ostoprosessista parantaa lukijakokemusta ja lisää myyntiä!

Tarjoa alennusta ensimmäisestä kirjasta.

Kun viimeisen kirjan takaosaa on muokattu mainostamaan uutta nimeä, alenna tilapäisesti sarjasi edellisen kirjan hintaa ilmaiseksi tai 0,99 dollariin ja mainosta tarjousta BookBubin kaltaisen palvelun kautta. Kirjan 1 hinnan pudottaminen osana kirjan 2 markkinointikampanjaa saattaa tuntua paradoksaaliselta, mutta se auttaa sarjaasi houkuttelemaan monia uusia lukijoita. Kun sarjan ensimmäinen kirja on alennettu, kumppanimme ovat todistaneet sarjan myöhempien kirjojen myynnin viisinkertaiseksi.

Lisäksi 77 % edullisista kirjojen ostajista ostaa myös täysihintaisia ​​romaaneja. Tämän seurauksena, jos kuluttajat ovat jääneet koukkuun ensimmäisestä kirjasta ja löytävät jatko-osasi optimoidun takamateriaalisi kautta, he ovat valmiita ottamaan selvää, mitä tapahtuu seuraavaksi, ja he maksavat siitä usein mielellään täyden hinnan.

Vähennä kirjan #1 kustannuksia loputtomiin.

Vaihtoehtoisesti sen sijaan, että tarjoaisit rajoitetun ajan alennuksen, tee edellisestä kirjasta permafree, jotta täysihintainen jatko-osa on saatavilla milloin tahansa.

Esimerkiksi sarjan ensimmäisen kirjan tekeminen permafreeksi voi olla loistava tapa saada uusia lukijoita kiinnostumaan sarjasta. Vaikka hintojen aleneminen lisää kirjan näkyvyyttä, ihmiset ovat huomattavasti halukkaampia kokeilemaan tuntematonta kirjailijaa, jos kirja on ilmainen. BookBubin lukijat napsauttavat kymmenen kertaa todennäköisemmin ilmaista kirjaa kuin alennettua kirjaa. Ja nuo lukijat eivät ole vain ilmaisten kirjojen hamstraajia; 60 % kyselyyn vastanneista väittää lukevansa aina löytämiään alennettuja kirjoja.

Tämä julkisuus voi vaikuttaa merkittävästi sarjasi uusimman nimikkeen myyntiin. Ladattuaan kirjan ilmaiseksi, yli 60 % lukijoista väitti ostavansa toisen kirjan samalta kirjailijalta. Tämän seurauksena, kun teet viimeisen kirjan ilmaiseksi, saat lisää pitkäaikaisia ​​ihailijoita, jotka maksavat todennäköisemmin täyden hinnan uudesta nimikkeestä.

Käytä sähköpostilistaasi tavoittaaksesi fanit.

Jos sinulla on sähköpostilista verkkosivustoltasi tai blogistasi, voit mainostaa jatko-osaa. Sähköpostiosoitteiden keräämisen avulla voit kommunikoida fanien kanssa, jotka ovat nimenomaisesti pyytäneet kuulla sinusta. Jotkut tilaajistasi ovat saattaneet rekisteröityä luettuaan ensimmäisen kirjan, joten tieto jatko-osan tulevasta julkaisusta herättää epäilemättä heidän uteliaisuutensa.

Tässä on useita tilanteita, joissa saatat haluta ottaa yhteyttä sähköpostilistaasi:

Jos annat ilmaisia ​​edistyneitä lukijakopioita vastineeksi arvosteluista, tämä on loistava tapa edetä.
Milloin voit tilata kirjan ennakkoon. (Lähetä ilmainen ote tässä sähköpostissa.)
Kirjan julkaisun jälkeen. (Järjestä kilpailu kaikille, jotka ostavat kirjan sinä päivänä, ja voittaja saa lahjakortin tai muun viihdyttävän palkinnon.)
Kun edellisen kirjan hintaa on alennettu.
Jos sinulla ei tällä hetkellä ole postituslistaa, tässä on muutamia melko kalliita sähköpostipalveluyrityksiä, jotka voivat auttaa sinua laatimaan sellaisen, luomaan lomakkeita verkkosivustollesi ja lähettämään sähköpostikampanjoita:

Jatkuva yhteys, MailChimp, AWeber ja MailChimp

Kokoa laatikkokokoelma sarjan varhaisista kirjoista.

Harkitse kahden tai kolmen ensimmäisen osan sijoittamista laatikkoon mainostaaksesi uutta täysihintaista erää, jos julkaiset kirjan, joka tulee myöhässä pidemmässä sarjassa (esimerkiksi kirja nro 4). Tämä on analogista sarjan ensimmäisen kirjan tekemiselle permafree: jos annat ensimmäiset osat alennuksella ja veloitat täyden hinnan myöhemmistä romaaneista, lukijat panostavat hahmoihin ja haluavat tietää, miten heidän tarinansa päättyy. Tässä on muutamia ohjeita yhden tekijän laatikkosarjojen kokoamiseen.

Vaihda sosiaalisen median sivujesi kansikuvat.

Marie Forcen tekemän 6 000 lukijan tutkimuksen mukaan 69 prosenttia lukijoista käyttää Facebookia saadakseen tietoa suosikkikirjailijastaan, ja 88 prosenttia lukijoista seuraa suosikkikirjailijaansa Facebookissa. Vaikka et halua pommittaa fanejasi säännöllisillä kampanjoilla, voit käyttää erottuvaa kansikuvasuunnittelua Facebook-sivusi/-profiilisi (sekä Twitter- ja Google+ -profiilisi) brändäämiseen ja tietoisuuden lisäämiseen tulevasta jatko-osasta.