Mikä pitäisi olla kirjani hinta? Kirjan hintaehdotuksia

Kirjan julkaisemisessa on paljon ajateltavaa, ja yksi ensimmäisistä asioista, joita sinun tulee miettiä, on se, kuinka paljon veloitat siitä, mikä on tärkeä osa kirjan metadataa. Tyypillisten kustantajien toimittajien on täytettävä voitto- ja tappiotaulukko ennen kuin he voivat edes ostaa kirjan, puhumattakaan sen julkaisemisesta (P&L). Tuloslaskelma sisältää päätökset, jotka heidän on tehtävä saadakseen voittoa kirjasta, jonka he haluavat lisätä luetteloonsa. Harkitse kirjasi hinnoittelua yhtenä parhaista aloista, kun lasket kirjankustannushankkeidesi voittotavoitteita.

Mieti tavoitteitasi.

Päätös kirjan hinnoittelusta on kriittinen osa kirjanjulkaisustrategiaasi. Ennen kuin voit saavuttaa sen, sinun tulee miettiä, mitä haluat julkaista. Onko tavoitteena ansaita mahdollisimman paljon rahaa? Onko mahdollista myydä mahdollisimman monta kappaletta? Miten saat sanan mahdollisimman monelle ihmiselle? Vaikka monet ihmiset olettavat, että ne ovat kaikki sama asia, tämä ei välttämättä pidä paikkaansa, ja kirjan hinnoittelu voi vaikuttaa niihin erikseen. Kun on kyse kirjasi metatietojen myymisestä, sinun on harkittava huolellisesti, mutta se on paljon helpompaa, jos osaat perusteet.

Tarkista muiden kirjojen kustannukset

Perinteiset kustantajat ovat jo tiedossa siitä, mitä tietyn tyylilajin ja -kokoisen kirjan myyntihinta on, koska heidän tehtävänsä on tietää, mutta se ei tarkoita, ettet voi ottaa selvää. Millaisen kirjan loit? Onko se muistelma, elämäkerta vai historia? Ehkä julkaiset nopeaa rantalukemista. Ota genresi huomioon ja suorita tutkimuksia. Mene mihin tahansa kirjakauppaan ja selaa kirjoja. Niiden kirjojen tarkkaileminen, joiden kanssa tekstisi hieroo, voi opettaa sinulle paljon, mukaan lukien keskimääräinen hinta, jonka ostajat odottavat maksavan kirjoittamastasi kirjatyypistä. Voit myös tiedustella, millä hinnalla kirjakauppias yleensä myy sinun kaltaista kirjaa.

Etsi paikallisesta kirjakaupasta osio, jossa kirjasi olisi hyllyssä, vedä omaasi vastaavat kirjat ja katso viivakoodin vieressä olevaa hintaa. Katso kuitenkin kirjoja, joiden painamista harkitset. Jos et aio tulostaa kovakantista kirjaa, vertaa hintoja yksinomaan pokkareille. Varmista, että tarkastelet vain samanlaisia ​​esimerkkejä leikkauskoon, sivumäärän ja tyylilajin suhteen kuin julkaisemasi teksti.

Voit myös etsiä verkosta omia kirjojasi saadaksesi hyvän käsityksen siitä, mistä aloittaa, kun määrität kirjasi hinnan. Etsi nimikkeitä, jotka on julkaistu perinteisesti ja ne, jotka on julkaistu itse. Muista, että kirjastot hankkivat ja varastoivat myös kirjoja, joten sinun kannattaa kysyä neuvoa paikalliselta kirjastonhoitajalta.

Tee kirjasi hinnasta vertailukelpoinen.

Jotta voit olla kilpailukykyinen kirjojen kustannuksessa, varmista, että nimikkeesi on hinnoiteltu samalla tavalla kuin omasi. Jos pystyt hinnoittelemaan kirjasi jonkin verran halvemmalla kuin muut genrensä kirjat, sinulla on kilpailuetu, kun potentiaaliset kuluttajat valitsevat kahden kirjan välillä. Älä laske hintaa liikaa. Haluat silti varmistaa, että saat saman korvauksen kuin perinteiset kustantajat ovat arvostaneet sinun kaltaisiasi kirjoja, mutta jos voit alentaa hintaa pienellä summalla, se voi auttaa vaikuttamaan kuluttajan ostopäätökseen.

Muodot ja leikkauskoot tulee tarkistaa.

Kun olet kirjakaupassa, arvioi eri leikkauskokoja ja -muotoja nähdäksesi, olisiko kirjallesi jotain parempaa. Ehkä aiot tulostaa kirjan 6×9-kokoisena, mutta huomasit, että tämä ei ole yleinen koko genressäsi. Ehkä ajattelit julkaista kierresidottu kirjan, mutta huomasit, että kirjat, joiden kanssa se säilytettäisiin, ovat kaikki täydellisesti sidottu.

Käytä IngramSparkin julkaisijan kompensaatiolaskuria.

IngramSparkissa on hyödyllinen kustantajan korvauslaskin, jonka avulla voit selvittää, kuinka paljon rahaa voit ansaita jokaisesta kirjasi kopiosta muutaman tärkeän parametrin perusteella. Määritä kirjasi leikkauskoko, sisäväri ja paperityypit, onko sidonta pokkari vai kovakantinen, laminaattityyli, sivumäärä, listahinta, tukkualennus ja markkinapaikka kirjallesi (USA, Iso-Britannia, Euroopan unioni, Australia, tai globaali). Valitse sitten “laske” nähdäksesi, kuinka paljon rahaa ansaitset, jos myyt yhden kappaleen kirjastasi määrittämääsi hintaan ja määrittämiesi tulostusparametrien mukaisesti.

Kokeile kirjasi eri puolia.

Saatat huomata, että kirjakohtainen korvaus, jonka saat vaatimuksiasi vastaavasta kirjasta, ei ole aivan sitä mitä odotit. Kirjasi hinta on yksinkertaisin tapa hallita tulostasi, mutta et koskaan halua tehdä sitä virhettä, että hinnoittelet kirjasi paljon korkeammalle kuin kilpailijat saadaksesi suuremman kirjakohtaisen voiton. Tekstistäsi ei halua tehdä liian kallista tai halpaa verrattuna viereen hyllyttävissä oleviin kirjoihin, koska genre- ja formaattiltaan samankaltaisten kirjojen välillä on yleensä hieman hintavaraa. Silti ei paljon, joten et halua tehdä siitä liian kallista tai liian halpaa verrattuna kirjoihin, jotka se hyllytetään. Älä sen sijaan pelkää kokeilla kirjasi eri osia parantaaksesi kirjakohtaista voittoasi. Ehkä haluat säätää leikkauskokoa tai valita pokkarikirjan kovakantisen kirjan sijaan. Ehkä haluat muokata kannen ulkonäköä. Kokeile eri muuttujia nähdäksesi, kuinka ne vaikuttavat kokonaispalkkioosi.

Varoituksen sana: Älä mene niin pitkälle, että kirjastasi tulee genrensä poikkeava. Varmista, että kirjasi sopii genreisi, mikä on yksi hyödyllisimmistä julkaisuvinkeistämme. Haluat kirjasi erottuvan joukosta, mutta ei tavalla, joka tekee siitä outoa tai tuntematonta ihmisille, jotka yleensä ostavat tällaisia ​​​​kirjoja, tai että se vaikeuttaa sen varastoimista oikeaan kirjakauppaosastoon. Saatat pitää itsesi epäedullisessa asemassa varaaessasi myyntiä, jos kirjatyylisi ei ole luokkasi alan standardien mukainen tai näyttää liian erilaiselta sen välittömästä kilpailijasta. Kuluttajat eivät osta haluamansa genren kirjoja, jotka eivät näytä kirjoilta, joita he ovat tottuneet ostamaan, ja kirjakauppiaat eivät osta kirjoja, joita he eivät osaa laittaa hyllylle. Voit tehdä suuria asioita saadaksesi kirjasi erottumaan kategoriastaan, mutta yksi niistä ei saa olla muoto.

Muista, että keskimääräinen kirjakohtainen palkka tulee vähemmän tärkeäksi, kun myyt enemmän kirjoja liiketoimintasuunnitelmastasi riippuen. Jotkut kustantajat ovat tyytyväisiä saavansa alle 1,00 dollaria per kirja, jos ne myyvät 30 000 kappaletta vuodessa. Saatat päättää, että kauniin muiston tekeminen tai sanan levittäminen jostakin, josta olet intohimoinen, on tärkeämpää kuin palkan saaminen, jolloin hintapisteesi ja muotoilusi eivät ole niin alan standardeja kuin henkilökohtaisia ​​mieltymyksiä, minkä vuoksi tavoitteiden asettaminen. kirjallesi ennen julkaisuprosessin aloittamista on aina hyvä idea.

Luo globaali hinnoittelurakenne

Riippumattomille ja itsenäisille kustantajille maailmanlaajuinen kirjojen jakelu ja kirjan hinnoittelu eri maissa voivat olla ylivoimaisia. Kun päätät julkaista kirjan, saatat istua pikkukaupungissasi. Uskot myyväsi sen verkossa ja ehkä paikallisille kirjakaupoille ja kirjastoille, mutta käytettävissäsi on monia muita vaihtoehtoja, joita et käytä.

Miksi et vahvistaisi hinnoittelua kotimaasi ulkopuolisille markkinoille lisätäksesi kirjojen myyntiä? IngramSpark antaa sinun tarjota kirjallesi maailmanlaajuisen hinnoittelun, mikä tarkoittaa, että se on saatavilla suuremmalle määrälle mahdollisia lukijoita, mikä saattaa johtaa kirjojen myynnin kasvuun. Muut markkinat houkuttelevat laajempaa lukijakuntaa ja edellyttävät erilaisia ​​hintoja sopeutuakseen niiden ekosysteemiin.

Tarkista genresi kirjojen hinnat muilla markkinoilla maailmanlaajuisesti ja käytä näitä tietoja hinnoitellaksesi kirjasi kyseisillä markkinoilla. Rajoitat kirjasi myyntiä, jos et aseta sille hintoja muilla alueilla. Saatat yllättyä, missä potentiaaliset lukijasi ovat, mutta et tiedä, ellet anna sitä ensin heidän käyttöön.

Kun luot IngramSpark-tilin, hyväksyt maailmanlaajuisen sopimuksen, jonka avulla voit lisätä hinnoittelun kaikilla saatavilla olevilla markkinoilla, mukaan lukien USD (Yhdysvallat), GBP (Iso-Britannia), EUR (Euroopan unioni), AUD (Australia – GST Exclusive) ja CAD (Kanada) (Kanada). Hinnoittelun lisääminen näille avainalueille on helppoa, ja sillä voi olla suuri vaikutus fanikuntasi laajentamiseen ja myynnin kasvattamiseen.